МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ
ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
СИНЕЛЬНИКІВСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
СОРОК ШОСТА СЕСІЯ
==============================================================
РІШЕННЯ
Про внесення змін до рішення сільської ради від 29.05.2023 року
№ 1515– 30/VІІІ «Про затвердження Програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 – 2025 роки» ( зі змінами)
Відповідно Законів України «Про Національну програму інформатизації», «Про Концепцію Національної програми інформатизації», та керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи висновок постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку населених пунктів, інвестиційної політики, планування бюджету, фінансів, підприємництва та торгівлі (протокол від 10.12.2024 року), сільська рада ВИРІШИЛА:
1.Викласти рішення сільської ради від 29.05.2023 року № 1515-30/VІІІ «Про затвердження Програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 – 2025 роки» в слідуючій редакції:
Про затвердження Програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 – 2025 роки
Керуючись Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», Постановою Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України», Постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації» (зі змінами та доповненнями), від 14 квітня 2016 року № 294 «Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України», Законами України „Про Національну програму інформатизації», «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», від 24 червня 2016 року № 474-р «Деякі питання реформування державного управління України», рішення Дніпропетровської обласної ради «Про розроблення стратегії розвитку Дніпропетровської області на період 2021 - 2027 роки та плану заходів на 2021 - 2023 роки з реалізації стратегії розвитку Дніпропетровської області на період 2021 - 2027 роки», враховуючи висновок постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку населених пунктів, інвестиційної політики, планування бюджету, фінансів, підприємництва та торгівлі (протокол від 10.12.2024 року), сільська рада ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023-2025 роки, що додається.
2.Начальнику фінансово відділу сільської ради Цисар Н.М. передбачити в сільському бюджеті кошти на фінансування Програми.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку населених пунктів, інвестиційної політики, планування бюджету, фінансів, підприємництва та торгівлі.
Сільський голова Євгеній ФІСАК
від 18.12.2024 року
№ 1785 – 46/VІІІ
Додаток 1
до рішення сільської ради
від 18.12.2024 року
№ 1785- 46/VІІІ
ПРОГРАМА
Великомихайлівської сільської ради
на 2023 - 2025 роки
село Великомихайлівка
Програма спрямована на впровадження елементів електронної інформаційної системи та вирішення завдань переходу до нового етапу розвитку суспільства - етапу інформаційного суспільства, головним змістом якого є діяльність людей, що пов'язана з отриманням, обробкою та створенням інформації. Інформаційно-комунікаційні технології (далі - ІКТ) стали чи не головним інструментом розвитку сучасної ринкової економіки, вони кардинально впливають на політичні процеси в усьому світі.
Серед напрямів формування та здійснення інформаційної політики на рівні об’єднаної територіальної громади в сучасних реаліях провідне місце має відводитися створенню умов для інноваційного розвитку економіки, соціального прогресу, задоволення інформаційних потреб у реалізації прав громадян, їх об’єднань, підприємств та організацій, на основі формування й використання інформаційних ресурсів та сучасних технологій. Запобігання потенційним та розв’язання існуючих проблем у розрізі зазначеного напряму інформатизації може бути здійснене завдяки розробці та реалізації програми інформатизації. Власне, інформатизація і передбачає сукупність взаємопов’язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на формування умов для забезпечення потреб і реалізації прав громадян і суспільства на засадах створення, розвитку, використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, побудованих на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки.
Програма інформатизації Великомихайлівської сільської ради 2023 - 2025 роки (далі - Програма) визначає основні засади у сфері інформатизації громади. Відповідно до чинного законодавства Програма розроблена як складова Національної програми інформатизації України та Регіональної програми інформатизації з урахуванням їх завдань та визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування громади, її соціально-економічного розвитку шляхом упровадження сучасних ІКТ у всі сфери життєдіяльності громади.
Програма також спрямована на подальший розвиток електронного урядування (далі - е-урядування) та електронної демократії (далі - е-демократія). Запровадження технологій е- урядування та е-демократії має на меті стимулювати політичну активність особистості та сприяти її політичній соціалізації. З іншого боку, на якісно новий рівень виходять відносини між органами місцевого самоврядування і громадянами та бізнесом. Для координації своїх дій громада отримує максимально повні дані про позицію громадян, а ті мають відкритий доступ до офіційної інформації, можливість висловлювати свої побажання та слідкувати за їх виконанням, підтримувати реальний діалог з представниками влади в он-лайн-режимі, лобіювати прийняття важливих законів чи рішень.
Програма також враховує положення щодо напрямів публічної політики в Україні, які знайшли відображення в законах України „Про доступ до публічної інформації”, „Про публічні закупівлі”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, Постанові Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: „Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”, розпорядженнях Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні” (далі - Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні), від 17 січня 2018 року № 67-р „Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018 - 2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації”, від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України” (зі змінами), рішення Дніпропетровської обласної ради «Про розроблення стратегії розвитку Дніпропетровської області на період 2021 - 2027 роки та плану заходів на 2021 - 2023 роки з реалізації стратегії розвитку Дніпропетровської області на період 2021 - 2027 роки» (далі - Стратегія розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року), постановах Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2016 року № 294 „Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України” та від 30 січня 2019 року № 56 „Деякі питання цифрового розвитку”.
У межах реалізації Програми в громаді вирішуватимуться завдання переходу до орієнтованого на інтереси людей, спрямованого на розвиток інформаційного суспільства, відкритого та прозорого публічного управління, здійснення економічної діяльності на засадах результативності та ефективності, створення умов для розвитку як самої інфраструктури інформатизації, так і забезпечення сталого інноваційного розвитку регіону в цілому.
Завдання Програми враховують такі напрями: нормативно-правове, організаційне та методичне забезпечення інформатизації в громади; створення та розвиток інформаційної інфраструктури; інформаційне забезпечення діяльності громади, потреб населення, підприємств, установ та організацій.
У Програмі застосовуються такі терміни:
інформатизація - сукупність взаємопов’язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на створення умов для задоволення інформаційних потреб, громадян та суспільства на основі створення, розвитку й використання інформаційних систем, мереж, ресурсів, інформаційних технологій, які ґрунтуються на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки;
інформаційна технологія - цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування;
засоби інформатизації - електронно-обчислювальні машини, програмне, математичне, лінгвістичне й інше забезпечення, інформаційні системи або їх окремі елементи, інформаційні мережі та мережі зв’язку, що використовуються для реалізації інформаційних технологій;
е-урядування - форма організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості і прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян;
е-демократія - форма суспільних відносин, за якої громадяни та організації залучаються до державотворення й державного управління, а також до місцевого самоврядування шляхом широкого застосування ІКТ;
електронна послуга - послуга, надана громадянам та організаціям в електронному вигляді за допомогою ІКТ (далі - е-послуга);
інформаційна інфраструктура - сукупність різноманітних інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційних ресурсів, телекомунікаційних мереж і каналів передачі даних, засобів комунікацій та управління інформаційними потоками, а також організаційно-технічних структур, механізмів, що забезпечують їх функціонування;
інформаційне суспільство - орієнтоване на інтереси людей суспільство, в якому кожен міг би створювати й накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися, обмінюватися ними, щоб надати можливість кожній людині повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяти суспільному, особистому розвитку та підвищувати якість життя.
ІІ. Стан інфраструктури інформатизації та пріоритетні
напрями соціально- економічного розвитку громади
Дніпропетровська область – один з найбільш економічно розвинених регіонів України. Вона характеризується вигідним географічним розташуванням, багатими природними ресурсами, потужним промисловим та науковим потенціалом, розвинутим сільськогосподарським виробництвом, високим рівнем розвитку транспорту і зв’язку. Великомихайлівська сільська рада є однією з громад області.
Загальносвітовою тенденцією є трансформація індустріального суспільства у постіндустріальне, що відбувається в умовах посилення глобалізаційних процесів, розширення сфери послуг і нематеріального виробництва у результаті науково-технічного прогресу, у тому числі масштабного, глибинного та динамічного проникнення інформаційно-комунікаційних технологій в усі сфери життєдіяльності особи, суспільства, суб’єктів господарювання та держави.
Раціональне врахування впливу комплексу таких та інших різновекторних факторів, а також особливостей розвитку держави потребує розроблення скоординованих заходів щодо розвитку інформаційного суспільства та суспільства знань. З цією метою необхідно об’єднати зусилля держави, бізнесу та громадянського суспільства. На даний час для більшості держав розвиток інформаційного суспільства є одним з національних пріоритетів. При цьому інформаційно-комунікаційні технології є необхідним інструментом соціально-економічного прогресу, одним з основних чинників інноваційного розвитку економіки.
Результати застосування міжнародного досвіду свідчать, що цифрові технології стали рушійною силою соціально-економічного розвитку, відновлення економіки багатьох держав світу та визначають основу сталого розвитку в майбутньому.
Суб’єктами господарювання прискорено запроваджуються нові сучасні інформаційно-комунікаційні технології та рішення щодо створення інформаційних ресурсів і застосування електронних технологій для підвищення конкурентоспроможності.
Активізується робота із запровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у публічному секторі, зокрема освіті, охороні здоров’я, культурі. Громадяни активно включаються у глобальні процеси створення та використання світових інформаційних ресурсів.
Процес інформатизації в сільській раді характеризується наступними показниками:
-оснащеність персональними комп’ютерами виконавчого комітету та установ сільської ради становить 100%, проте, до 30 % техніка застаріла або потребує ремонту;
-доступ до мережі Інтернет мають 100% установ, закладів (швидкість каналів зв’язку – середня та низька).
Великомихайлівська сільська рада має на меті запровадити сучасні технології опрацювання документів та контролю виконання нормативно-правових актів із застосуванням сучасної автоматизованої системи діловодства (далі – СЕДО).
Основні проблеми, що потребують вирішення:
- певна невпорядкованість інформаційних відносин, що існує при організації інформаційної взаємодії органів виконавчої влади та місцевого самоврядування ;
- неузгодженість нормативно-правової бази, переважна відсутність державних та галузевих стандартів в інформаційній сфері;
- недостатній рівень комп’ютерної грамотності посадових осіб місцевого самоврядування, що актуалізує питання організації безперервного навчання та оцінки навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій;
- проблеми організації доступу для користувачів і низькі показники якості доступу Інтернету, низька якість локальних мереж, та компонентів лоркальних мереж, застаріле коммунікаційне обладняння ;
- збільшення проблем та ризиків, пов’язаних із захистом персональних даних;
- необхідність актуалізації питань захисту державних інформаційних ресурсів;
- доступність адміністративних послуг для літніх людей, людей з інвалідністю та тих, хто перебуває в закладах охорони здоров’я, інше.
На даний час структурні підрозділи виконавчого комітету та сільської ради використовують застаріле програмне забезпечення, або взагалі його не використовують, що не відповідає сучасним вимогам, не забезпечує якісного, повноцінного виконання ними своїх законодавчо визначених повноважень:
при наданні відповідних послуг мешканцям населених пунктів громади;
при інформуванні органів місцевого самоврядування та виконавчої влади всіх рівнів про соціально-демографічну характеристику та рух населення в сільській місцевості, його потенціал в сфері сільського господарства, персоніфікований облік та рух земельних ділянок на території сільської ради, тощо;
не створює передумов для більш об’єктивного, прозорого підходу щодо обліку та контролю за рухом землі в сільській місцевості в ході створення в області належних умов для запровадження вільного ринку землі сільськогосподарського призначення.
Актуальним залишається питання підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування з питань упровадження та ефективного застосування ІКТ у діяльності.
Зазначене свідчить про необхідність планування та реалізації заходів Програми з метою надання населенню доступу до сервісів е-урядування та е-демократії.
Аналіз сучасного стану інформатизації громади дозволяє визначити такі основні проблеми, що потребують вирішення:
недостатній рівень стандартизації діяльності, пов’язаної з використанням ІКТ, автоматизованих інформаційних систем, соціальних мереж у публічному управлінні;
недостатньо розвинута інфраструктура інформатизації окремих територій громади, відсутність мотивації ІТ-бізнесу для створення зазначеної інфраструктури в сільській місцевості;
складна система захисту персональних даних у документах, які супроводжують процедури надання послуг у електронному вигляді;
недостатній рівень гарантування інформаційної безпеки інформаційно- телекомунікаційних систем, що використовуються органами публічного управління;
низький рівень використання відкритого програмного забезпечення;
компетентність посадових осіб місцевого самоврядування, представників громадських об’єднань, а також громадян щодо використання технологій е- урядування та е-демократії;
повільні темпи розробки та впровадження новітніх конкурентоспроможних ІКТ у всі сфери, у тому числі в діяльність органів влади громади, зокрема з використанням відкритого коду;
низький рівень залучення громадян громади до участі у процесах формування інформаційного суспільства, упровадження технологій е-демократії, у тому числі із залученням ресурсів міжнародних організацій;
низький рівень залучення міжнародних інвестицій у сферу ІКТ;
необізнаність мешканців та суб’єктів господарювання громади щодо послуг, які надаються за допомогою ІКТ;
низькі показники якості доступу до мережі Інтернет у розрізі окремих районів громади;
недостатня кількість мобільних програмних сервісів е-урядування та е-демократії у зв’язку зі стрімким зростанням чисельності користувачів 3/4G;
низький рівень інтеграції між собою електронних інформаційних ресурсів;
недоступність отримання адміністративних послуг за місцем проживання та перебування маломобільних людей, жителів віддалених сіл.
Проведений аналіз стану інформатизації громади виявив слабкі та сильні сторони, дозволив максимально об’єктивно визначити проблемні аспекти у сфері інформатизації, які потребують системного вирішення, що може бути досягнуто лише шляхом реалізації комплексу взаємопов’язаних заходів та проектів, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів Програми.
Завдання та заходи Програми спрямовані на досягнення визначених цілей у частині розвитку ІКТ, а саме:
розроблення єдиного інформаційного простору для стимулювання розвитку бізнесу в громаді, сприяння реалізації на всій території громади електронних послуг для спрощення дозвільних процедур;
розвиток технологічної інфраструктури мережі Інтернет, систем он-лайн-навчання для мешканців, забезпечення інформаційної підтримки управлінських процесів, що дозволить створити умови для самозайнятості населення у сфері інформатизації та зменшити рівень регіональної цифрової нерівності;
забезпечення рівного доступу до публічної інформації в усіх населених пунктах громади, створення інформаційно-ресурсних центрів доступу до соціально значущої інформації (у тому числі на базі бібліотек);
підтримка доступу до Wi-Fi у громадських місцях тощо.
Закладені основи інформаційної та технологічної інфраструктури дозволять значно підвищити рівень досягнення стратегічних та операційних цілей програмою інформатизації.
ІІІ. Мета, завдання та пріоритетні напрями інформатизації громади
Метою Програми є забезпечення доступу громадян до процесів формування інформаційного суспільства через упровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій електронного урядування, електронної демократії, інших сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій шляхом модернізації системи публічного управління соціально-економічним розвитком громади, розвитку інфраструктури відкритих даних, телекомунікаційного середовища та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав, отримання послуг за місцем проживання, перебування осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, маломобільних громадян, жителів віддалених сіл.
Обґрунтування необхідності прийняття Програми
Ефективна та якісна система інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування є невід'ємною складовою професійного функціонування системи державного управління. З появою нових інформаційних технологій інформація стає постійним і необхідним атрибутом забезпечення діяльності держави, юридичних осіб, громадських організації та громадян.
В умовах реформи децентралізації в Україні сільська рада отримала більш широкий спектр повноважень та важливих завдань щодо розвитку сучасної спроможної громади та активізації громадської активності. У нашої громади в нових реаліях з’явилися нові перспективи і нові можливості. Кожної хвилини відбуваються речі, які так чи інакше впливають на життя кожного представника територіальної громади. І при цьому головним чинником прийняття будь-яких рішень є кожен представник сільської ради, саме люди мають впливати на прийняття життєво важливих рішень, направлених на головну мету - комфортне життя кожного мешканця громади. Від її якості і достовірності, оперативності одержання залежать численні рішення, що приймаються на різних рівнях - від глави держави до громадянина.
Головною метою інформатизації органів державної влади та органів місцевого самоврядування є створення оптимальних умов як для задоволення інформативних потреб, так і для реалізації конституційних прав громадян, органів державної влади і місцевого самоврядування, організацій, суспільних об'єднань на основі формування і використання інформаційних ресурсів.
Зважаючи на це, сільська рада в рамках даної Програми забезпечить можливість інформування населення всіх населених пунктів сільської територіальної громади щодо діяльності органу місцевого самоврядування, реалізацію державної інформаційної політики, втілення соціально важливих інформаційних кампаній, розвиток інформаційного простору громади шляхом залучення місцевих засобів масової інформації.
Положення Програми мають передбачати:
урахування основних напрямів соціально-економічного розвитку громади, Національної програми інформатизації, Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні, Стратегії сталого розвитку „Україна-2020”,
реалізацію завдань Програми на 2023 - 2025 роки за принципами спадковості, поступовості та безперервності;
сприяння розвитку нормативно-правової бази у сфері створення, розповсюдження і використання інформаційних ресурсів, а також надання електронних послуг;
забезпечення організаційних і фінансових засад для реалізації завдань та заходів Програми;
здійснення перерозподілу та концентрації ресурсів на користь найбільш актуальних і результативних напрямів інформатизації за результатами моніторингу виконання завдань;
надання пріоритету завданням інформатизації, що передбачають використання відкритого коду (вільне програмне забезпечення).
Цілями Програми є:
прискорення процесу розробки та впровадження сучасних ІКТ у сферах: публічного управління, освіти, охорони здоров’я, культури тощо;
підвищення якості адміністративних послуг (зокрема за критеріями доступності та зручності) через спрощення процедур їх надання на основі підходу „комплексна послуга за життєвими та бізнес-ситуаціями”;
розширення доступу до інформації про діяльність органів місцевого самоврядування громади та надання можливості безпосередньої участі як інститутів громадянського суспільства, так і громадян у процесах прийняття управлінських рішень;
забезпечення комп’ютерної та інформаційної грамотності службовців і громадян, у тому числі шляхом використання системи освіти, орієнтованої на новітні інформаційно- комунікаційні технології та безперервності навчання;
сприяння міжнародній співпраці в галузі інформатизації, е-урядування та е-демократії; поліпшення організаційної спроможності щодо використання ІКТ у їх діяльності, впровадження й застосування технологій е-урядування та е-демократії;
удосконалення стану інформаційної безпеки інформаційно-телекомунікаційних систем громади;
покращення ефективності роботи структурних підрозділів сільської ради та Виконавчого комітету сільської ради,
покращення можливості отримання вільного доступу до мережі Інтернет громадян через бездротову мережу wi-fi у громадських місцях тощо та покращення доступу до публічної інформації у сільській місцевості, у т.ч. на базі створення інформаційно-ресурсних центрів;
покращення надійності функціонування існуючих засобів інформатизації, сприяння в оснащенні новою сучасною комп’ютерною технікою структурних підрозділів сільської ради та Виконавчого комітету сільської ради, установ та закладів сільської ради, поліпшення забезпечення обладнанням та необхідними ліцензійними програмами структурних підрозділів сільської ради та Виконавчого комітету сільської ради та можливості придбання ліцензійних програм.
сприяння в організації широкосмугового доступу для користувачів і підвищення показників якості доступу до мережі Інтернет;
технічна підтримка та модернізація існуючих автоматизованих інформаційно-комунікаційних систем, що є у громаді;
доступність отримання адміністративних послуг за місцем проживання, перебування маломобільних осіб, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, жителів відділених сіл.
Пріоритетними напрямами Програми є:
Упровадження технологій е-урядування громади та вдосконалення електронних інформаційних ресурсів.
Розвиток телекомунікаційного середовища та організація захисту інформації.
Підтримка працездатності та забезпечення функціонування існуючих систем, ураховуючи зазначені пріоритетні напрями у 2023 - 2025 роках.
Паспорт Програми інформатизації викладено у Додатку 2 до цієї Програми, Перелік завдань і заходів програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023-2025 роки викладені у Додатку 3 до цієї Програми.
Принципи формування та виконання Програми
Реалізація Програми має здійснюватися з додержанням таких основних принципів:
погодженість пріоритетів інформатизації громади з основними напрямками соціально-економічного розвитку громади та Національної програми інформатизації та Регіональної програми інформатизації „Електронна Дніпропетровщина”;
спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
випереджаючий розвиток з урегулювання відносин учасників, створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг згідно нормативно-правової бази;
моніторинг та оцінювання виконання завдань.
Виконання завдань Програми розраховано на 3 роки. Програма реалізується в один етап.
Завданнями Програми передбачено продовження напрямів розвитку інформатизації в громаді, започаткованих у програмі інформатизації за попередні роки.
Передбачаються такі джерела фінансування Програми:
кошти місцевих бюджетів (у тому числі на засадах співфінансування);
інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
Організаційне забезпечення виконання Програми
Забезпечення формування та коригування завдань Програми, загальну координацію реалізації заходів з інформатизації здійснює керівництво Великомихайлівської сільської ради, відділ бухгалтерського обліку та звітності Виконавчого комітету сільської ради та постійні депутатські комісії ради.
Програма згідно з чинним законодавством може щороку коригуватися та затверджуватися в установленому порядку.
Контроль за реалізацією Програми покладається на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку населених пунктів , інвестиційної політики, планування бюджету, фінансів, підприємництва та торгівлі.
Очікувані результати у сфері інформатизації та їх вплив на соціально-економічний розвиток громади
У результаті досягнення цілей Програми значними надбаннями розвитку інформатизації, що прискорять успіх у вирішенні завдань соціально-економічного розвитку Великомихайлівської сільської ради, стануть:
отримання громадянами рівного якісного доступу до послуг у сферах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту тощо;
створення інформаційних ресурсів для надання електронних адміністративних послуг; підвищення ступеня інтегрованості громади у світовий інформаційний простір;
побудова сучасної системи управління з питань розвитку громади.
У результаті досягнення мети Програми очікується, що буде створено умови для задоволення інформаційних потреб громадян на основі застосування інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, а також громада матиме вільний доступ створювати, накопичувати, користуватися, обмінюватися інформацією, тобто повною мірою реалізовувати свій потенціал, сприяти суспільному, особистому розвитку та підвищувати якість життя.
У результаті досягнення цілей Програми очікується:
запроваджено підвищення освіти у сфері використання інформаційних технологій для службових та посадових осіб;
охоплення системами безпаперового документообігу структурні підрозділи сільської ради та Виконавчого комітету сільської ради, в т.ч. ЦНАПу, з використанням електронного цифрового підпису та інших систем ідентифікації, а також підвищено якість надання адміністративних послуг;
створення зон вільного доступу до wi-fi у громадських місцях тощо та доступу до публічної інформації через мережу Інтернет у сільській місцевості.
безперебійне функціонування існуючих засобів інформатизації;
забезпечення необхідними ліцензійними програмами та сучасною комп’ютерною технікою структурні підрозділи сільської ради та Виконавчого комітету сільської ради, в т.ч. ЦНАП, заклади та установи сільської ради ;
У результаті виконання завдань і заходів Програми очікується:
- залучення громадян до процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень громади шляхом широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій;
- упровадження рішень у сфері розвитку е-урядування та е-демократії, у тому числі із залученням міжнародних проектів;
- забезпечення доступу для громадян та бізнес-структур на всій території громади до систем надання публічних, зокрема адміністративних, послуг у електронній формі через розвиток телекомунікаційного середовища та впровадження електронних сервісів у сфері освіти, охорони здоров’я та житлово-комунального господарства;
підвищення інформаційну грамотність посадових осіб та службовців Виконавчого комітету сільської ради;
вивчення кращого досвіду щодо впровадження новітніх інформаційних технологій електронного урядування тощо;
покращення ефективності роботи структурних підрозділів Виконавчого комітету сільської ради через систему електронного документообігу, запровадження реєстру громади на базі реєстру вулиць, будинків, населення тощо, впровадження пілотних проектів планування, виконання та моніторингу сільського бюджету, моніторингу та підготовки інформації щодо процедур та договорів закупівлі товарів, робіт та послуг;
покращення можливості отримання населенням вільного доступу до мережі Інтернет через бездротову мережу wi-fi у громадських місцях тощо;
покращення доступу до публічної інформації у сільській місцевості;
покращення захисту інформації;
забезпечення надійності функціонування засобів інформатизації;
забезпечення обладнанням та необхідними ліцензійними програмами структурні підрозділи Виконавчого комітету сільської ради;
створення можливостей користування ліцензійним програмним забезпеченням і отримання кваліфікованої підтримки оновлень;
модернізація існуючих компьютерних мереж та обладняння.
Застосування передових інноваційних технологій у рамках виконання заходів Програми дозволить забезпечити подальший розвиток інформаційного суспільства, інтегрувати громаду у інформаційний простір, брати участь у процесах обласного, державного співробітництва та прискорити реалізацію цілей Плану соціально-економічного та культурного розвитку
|
сільської ради.
Секретар сільської ради Лілія СИДОРУК
Додаток 2
до програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 - 2025 роки
програми інформатизації
Великомихайлівської сільської ради на 2023 - 2025 роки
Назва: Програма інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 - 2025 роки (далі - Програма).
Підстава для розроблення: Закон України „Про Національну програму інформатизації”, Указ Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку „Україна-2020”, Постанова Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: „Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”, постанови Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 644 „Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації” (зі змінами та доповненнями), від 14 квітня 2016 року № 294 „Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України”, рішення Дніпропетровської обласної ради «Про стратегію регіонального розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року».
Координатор програми: виконавчий комітет сільської ради
Мета: забезпечення доступу громадян до процесів формування інформаційного суспільства через впровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій електронного урядування, електронної демократії, інших сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій шляхом модернізації системи публічного управління соціально-економічним розвитком громади, розвитку інфраструктури відкритих даних, телекомунікаційного середовища та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав.
Початок: травень 2023 року, закінчення: грудень 2025 року.
Етапи виконання: Програма виконується в один етап.
7.Загальні обсяги фінансування, у тому числі видатки місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України:
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування, всього |
в тому числі по роках, тис.грн. |
||
2023 |
2024 |
2025 |
||
Обасний бюджет |
50,0 |
0 |
50,0 |
0,0 |
Сільський бюджет |
886,55 |
462,4 |
149,0 |
275,15 |
Інші джерела |
0 |
0 |
0 |
0 |
РАЗОМ |
936,55 |
462,4 |
199,0 |
275,15 |
|
8.Контроль за виконанням покладається на постійну комісію сільської ради з питань соціально-економічного розвитку населених пунктів , інвестиційної політики, планування бюджету, фінансів, підприємництва та торгівлі
Секретар сільської ради Лілія СИДОРУК
Додаток 3
до програми інформатизації Великомихайлівської сільської ради на 2023 - 2025 роки
Основні заходи Програми, орієнтовні обсяги фінансування
№ з/п |
Заходи Програми
|
2023 рік, (тис.грн.) |
2024рік, (тис.грн.) |
2025 рік, (тис.грн.) |
1.
|
Забезпечення установ робочими станціями, комп’ютерами, ноутбуками, серверами, багатофункціональ- ними пристроями, принтерами,комп’ютерним, мережевим, копіювальним обладнанням та комп’ютерною периферією |
392,0
|
46,0
|
230,75
|
2. |
Придбання ліцензійного програмного забезпечення, ліцензійних операційних систем, антивірусних програм, програм захисту інформації, АРМ (автоматизованих робочих місць), оновлення программного забезпечення, поновлення ліцензій раніше придбаного програмного забезпечення |
32,0 |
32,0 |
26,4 |
3. |
Ремонт і технічне обслуговування, модернізація наявної комп’ютерної техніки, забезпечення витратними матеріалами |
12,4 |
25,0
|
18,0 |
4. |
Розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг |
26,0 |
0 |
0
|
5. |
Розвиток мобільних автоматичних місць адміністраторів віддіу «ЦНАП» виконавчого комітету сільської ради ( придбання мобільної валізи) |
0 |
96,0 |
0 |
|
ВСЬОГО |
462,40 |
199,00 |
275,15 |
Секретар сільської ради Лілія СИДОРУК